Sommering #1

Jag tror minsann att det är dags för en summering av sommaren 2011. Alltså en sommering.
Jag har ju inte uppdaterat bloggen sådär överdrivet aktivt senaste månaderna...
Så det är ju inte mer än rätt att ni får en sommering så ni vet vad jag pysslat med i sommar. Eftersom ni så hemskt gärna vill veta menar jag.

Vi börjar i juli.
Juli var den månad då jag hade 2 veckors betald semester. Första gången jag fick betalt för att vara ledig. Kändes fint.
Första semesterveckan tillbringades i Skåneland ihop med Elin. Då var det Falsterbo Horse Show som gällde.
Vi tittade som vanligt på finfina hästar.

Generalen!

Vi såg Patrik Kittel slå svenskt rekord i en ritt som gav rysningar (och andnöd, eftersom man var så nervös att man glömde bort att andas)!


Vi la gräsmatta runt ridbanan. I spöregn.

Ja alltså, här är ju gräsmattan redan lagd och Elin vattnar den. Men ni fattar..

Vi häsade på hemma hos Jennie och klappade föl.
Vägen till Jennie var en enda stor översvämning. Hela motorvägen var en sjö. Där körde vi.



Vi smet över till Köpenhamn över dagen för en himla dyr fika. Väldans trevligt.


Vi partade några kvällar ihop med vår fina Falsterbo-familj.


Vi tittade på partyglada fransmän som hoppade hinder. Högt. Utan häst.


Elin presenterades inför publik av Jana Wannius som en ung och trevlig funktionär.


Vi fotbadade och drack rosévin.



Vi struttade runt i sponsrade Gina Tricot-kläder under den klass som Gina sponsrade.


Vi körde Smart-cars. Tyvärr inte lika roliga som de såg ut.


Självklart gick vi och dansade allt vi kunde till Wonderband båda gångerna de spelade. Och ni som inte sett det bandet spela än borde vara ledsna. Riktigt ledsna.
För Wonderband är grymt bäst, grymt trevliga och har en förmåga att få med sig publiken på ett sällan skådat sätt. Lova att ni ser till att se dom minst många gånger hädanefter!
Och Wonderband; lova att ni återkommer till Falsterbo minst många gånger till!


Nu längtar vi till nästa års vecka 27.



Fortsättning följer...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0