Flyinge

Då har Elin och jag spenderat 2 dagar i kalla Skåneland ;)
Jag gillar Skåne, det är fint. Synd bara att det pratas så mycket skånska ;P

Fredag och lördag har vi jobbat på Breeders och sett massa fina unghästar; dressyrhästar så klart ;)
Jag har suttit och skrivit åt domarna på ett par klasser, riktigt intressant alltså!
(Även intressant att se hur vissa domare hälsar och pratar trevligt med en medans andra inte ens slänger en blick på en fast man sitter bredvid i 3 timmar... :P )
Elin har varit allt i allo och Jennies högra hand :)

Bodde gjorde vi hos Jennie och Staffan. Synd att det är så långt till Skåne annars skulle man hälsa på Jennie jämt, för det blir alldeles för sällan nu!

På vägen ner i torsdags stannade Elin och jag och tankade på Statoil i Staffanstorp (vi stannade nog på varenda Staoilmack vi kunde hitta på vägen ner och upp... :P). Där bodde det en katt med 2 ungar... Magra var dom också... Tjejen som jobbade på macken talade om att honan var född där och att de inte ville ha katterna där och försökt bli av med dom. Ehm... Om honan var född där så måste hon bott där i ungefär ett år och har man försökt bli av med dom så hade det gått att ordna...
Hur som helst så försökte Elin och jag att fånga katterna så de skulle slippa bo där. Men dom var alldeles för skygga så det gick inte :(
Ska se imorn om det finns något katthem i närheten av Lund som kanske kan få tag i dom.
Men det hade varit kul att fått med dom hem... :)


På Flyinge kunde man se både cyklar, hästar och storkar ;)


Snygga mössor och jackor fick vi minsann! ;)


Vi busade med Ludde!


Och Lussan!


Och Sting! :D


Hann med att klappa lite på Jennies ponnisar också ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

Jättefina bilder!! Skulle va riktigt bra om du hade en "riktig" kamera... Säj till J å köpa en!

2009-10-18 @ 16:10:27
Postat av: Tess

Fina Viggo! vår gamla lektionsponny :)

2009-10-18 @ 17:26:12
URL: http://tesan.webblogg.se/
Postat av: Sandra

Hej!



Ja, den skylten är jätte fin.

Den kostar 79 kr :)

Hör av dig om du vill att jag ska lägga undan en!

Klockan har inte kommit in på lagret än, men de skulle höra av sig när de får in den, så hör jag av mig till dig vettu :)



Ha en jätte bra kväll!!

Kram Sandra

2009-10-18 @ 22:16:24
URL: http://www.sandrashem.blogspot.com
Postat av: Egoinas mamma

Hoppas ni eller andra får tag på katterna så de kan få bra hem.

God morgon!

2009-10-19 @ 06:18:04
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hej igen Kristin!



Nu är skylten undanlagd till dig. :)

Ha en jätte bra vecka!!

Kram Sandra

2009-10-19 @ 14:34:55
URL: http://www.sandrashem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0