Tapas-ras

Igår kväll var jag på julfest med Ur&Penn.
Träffades vid stängningsdags i butiken i Norrköping där vi var ett tag och mingade med glögg och pepparkakor ;)
Sen gick vi vidare mot en tapas-bar där vi bokat bord. Dom som hade bordet innan oss hade inte ätit färdigt så vi fick snäll vänta på dom segpropparna...
Tick tack... Magen kurrade...

Under tiden beställde vi vad vi ville ha att dricka. Många tog cola, däribland jag. Men jag var den enda som fick min cola med is och citronskiva..höhö... ;)
Anna och jag sa att det måste definitivt vara för att bartendern hade ett gott öga till mig... :P

Tills slut fick vi sätta oss och maten kom in. Massa göttit. Har aldrig ätit tapas förut men det var riktigt gött faktiskt :)
Kul när man får massa småtallrikar med mat som man får skrapa rena ihop med några andra ;)
Därav den otroligt fyndiga rubriken...
Alltså, i Emil i Lönneberga åt dom ju taberas på julbordet. Vi åt tapas-ras...
Oh my! Vart får jag allt ifrån!? :D

Medans vi satt och åt kom en servitör ut, grabbade tag i gitarren och började sjunga på Pantaaa meeraaa. Typ. Han sjöng jättebra, det var trevligt :)

När det var dags för oss Linköpingsfolk att gå gick jag för att betala min cola och kaffe (maten stog ju företaget för ju). Jag betalade med kort, skrev på kvittot och då frågade bartendern (på engelska, han var nånstans ifrån...) om jag kunde skriva mitt nummer på kvittot. Jag skrev mitt personnummer (eftersom han pekade där det skulle stå). Sen frågar han om han får ringa mig :P
Aha, inte personnummer han bad om alltså ;)
Han fick inte ringa mig.
Men det var kul ;) Man får en självförtroende-boost varje gång det händer ju :) hihi

Och uppenbarligen hade den där bartendern ett gott öga till mig iallafall...

Kommentarer
Postat av: Sanna

Kristin din lilla busunge!

QQQQQQQQQQQQqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQQqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqqQQQQQQQQqqqq!

2009-11-29 @ 11:46:37
URL: http://unbeautiful.blogg.se/
Postat av: Diana ♥

Önskar dig en fin första advent! Var gärna med i min första adventstävling där kan du vinna en personlig almanacka inför det nya året, som du själv designat! Kram kram/ Diana ♥

2009-11-29 @ 12:44:42
URL: http://dianasblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0