Meteorerna anfaller!!

ufo ? eller en bolid? ?Utifrån beskrivningen låter det som

Någon mer än jag som såg det blå ljus-skenet igår? Jag var på väg hem från stallet när det helt plötsligt började blinka blått runt omkring. Undrade vem f-n som höll på och blinkade med helljusen bakom mig och tittade i backspegeln men såg ingen bil...
Och precis då blev det som en ljudlös explosion, som att blixten slog ner, som färgade hela himlen blå! Fattade inte alls vad som hände, grunnade förbryllat en stund innan jag la funderingarna åt sidan. Tills jag var på jobbet idag och hörde om det på radion. Det var troligtvis en meteorit av lite större variant (typ som en tennisboll) som var brann upp i atmosfären :)
Fräänt att man fick se det :)

Elin och jag red ut imorse. Det var kallallallallt... Inte så många minusgrader men en blåst som gjorde att fingrarna förfrös och ramlade av ett efter ett utmed ritten... Marken var väldigt hård också så vi kunde i princip bara skritta. Fick till en trav på ett gärde en pyttekort bit. Kan det bli vår snart? Jag vill ha värme och sol! :)
Som häromdan när jag cyklade till stallet, hurtiga jag ;)


Min vackre <3

Kommentarer
Postat av: Sofia

Cool, det skulle varit fränt att se ;)

Jag vill med ha värme och vår, så man kan galoppera ute med hästarna på ängarna, det är så himla mysigt :)

Never ville ha galopperat i lördags när jag red ut för han taggade som tusan men ville inte ge mej ut på ett stort fält även fast han ville det hihi.. :P

Kramar, Sofia!

2009-01-19 @ 12:16:39
URL: http://www.nogg.se/pretty

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0