I kungens fotspår.

Var ute och red tidigt imorse. Det var mysigt men kallt.
Men för första gången på länge gick det faktiskt att galoppera på ett gärde! Jey!

I början av turen red vi på en skogsväg som leder ut mot ett gärde. Det bor älg i skogen. Många älgar.
Har tack och lov inte stött på någon än och har inte för avsikt att göra det heller...
Men det är mycket spår av älg överallt. Så nu har jag börjat sjunga och vissla och prata högt med Robban medans vi tar oss fram på stigarna ;)
Robban tycker jag är konstig, eller så tycker han bara att jag sjunger väldigt dåligt. :P

Jag tycker visserligen att älgar är väldigt fina och jag är helt fascinerad av dom när jag ser dom. Men det finns tillfällen då de gärna får hålla sig i skogen och leka kurragömma.

Såg en stackars skabbräv när jag var på väg till stallet med. Den sprang i diket bredvid vägen och verkade inte ens reagera över att det åkte bilar bredvid den... Tyckte så synd om den, den hade ingen päls alls nästan på bakdelen och svansen... Stackars liten..
Gör ont i hjärtat att se sånt...

Nu: Plugga


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0