Julstök & älgbesök(?)

Igår när jag var i stallet fick jag den briljanta idén att bege mig ut i skogen till fots för att försöka hitta en redan huggen julgran. En repris av förra året alltså :P
Hälften av skogen bakom stallet är nämligen bortforslad och jag tänkte då att det kanske ligger en stackars ensam gran där ute och längtar efter att få bli upplockad av mig :)

Så. Jag mockade färdigt och pulsade sen ut i skogen för att finna min lille gran.
Hm... Ingen gran i sikte men väl dessa två:

2 ståtliga älgtjurar sisådär 50m bort :)

Vi stog och stirrade på varann ett tag innan dom bestämde sig för att i mycket sakta mak flytta på sig så jag skulle kunna fortsätta mitt granletande.
Dom gick iväg en bit in i skogen och ställde sig för att stirra ut mig där istället.
Jag fortsatte leta gran... :P

Hittade faktiskt en liten ensam stackare som fick följa med hem! Huggen och klar ;)
Plus en pyttegran som jag planterat i kruka ;)
Den pyttegranen fick bidra med julmyset medans jag bakade Mickas snickerskakor här ikväll. Mmm...

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vad fint du har gjort Kristin!

Tur att någon bryr sig om de stackars outsiders granarna (som Nemi)...

2009-12-23 @ 08:29:02
URL: http://blogg.bunne.se
Postat av: Elin

Hihi, från ena hållet ser den fin ut iallafall ;) den lilla va söööt:D

2009-12-23 @ 09:50:48
Postat av: Kristin

Haha jaaa det är jag som är Nemi ;)

Nån måste ju ge lite kärlek till de där annorlunda granarna som inte passar in i det stereotypa gran-samhället :P

2009-12-23 @ 09:53:48
URL: http://kristinljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0