Ack Värmeland du sköna!

Sitter på Releasy just nu... Svarar i telefon; "Bilprovningen, Kristin" och svarar på mail från DN-kunder.

Pratade precis med en karl från Fjugestad/Kumla som jag bokade in en besiktningstid åt.
När allt var klart sa han:
- "Jaha, jag har hamnat i linköping förstår jag, det hörs på dialekten."
- "Jaså det var illa", svarade jag, "jag som är från Värmland."
- "Är du det", sa han, "vart ifrån då?"
- "Från Grums", svarade jag.
Och sen hade han en låååång, men trevlig och underhållande, utläggning om hur trevligt det är i Värmland och hur trevligt folk det finns där. ;) Och detta för att vi Värmlänningar bor så nära norrmännen och har norrmännens mentalitet, hehe...
- "Håller helt och hållet med", sa jag.
Eller hur? ;) Visst är det så att vi är ett alldeles underbart folk, vi Värmlänningar...? ;)
Tycker jag iallafall :)


Appropå Värmland, så var jag ju hemma i helgen och firade födelsedag och gick på Arvikamârten. Men det skriver jag mer om imöra!

Heejheej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0