Jul på Ekenäs!

Igår var jag, Johan och Elin på julmarknad på Ekenäs slott. Det var mysigt :)
Vi luktade på juldoft, testade julsmaker, handlade smått och gott och frös om händerna :) Precis som det ska vara!
Mycket att titta på och lagom mycket folk!
Mörkret, kylan och alla dessa marshaller bidrog till julstämning. Härligt

Vi provsmakade struts, hjort, vildsvin, älg, rom-krusbärsmarmelad och dunderhonung som smakade citron. Stuts var faktiskt riktigt gott!! Ångrar lite att jag inte köpte en bit struts-korv.
Däremot köpte Elin och jag en jättegod glögg! Och jag som egentligen inte gillar glögg tyckte t.o.m. att den var riktigt god! Som varm saft :)

Sen blev det så klart lite julgodis och ett par julklappar inhandlade också.
Fanns massor jag hade velat köpa! Mycket fina hantverk, allt från smycken och ull-prydnader till träsmide och keramik.

Synd att man inte är rik... Eller tur kanske ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0