Halkigt!

Det var riktigt otäckat att köra hem från jobbet igår...
Hade ju varit ganska skönt, om än lite blaskigt väder under dagen. Och när man ska sätta sig i bilen för att köra hemåt strax före klockan 18, vad ser man...Jo IS! Ren isgata överallt....
När jag svängt ut från jobbet och ska stanna till bakom en bil vid rödljuset så gick det knappt att bromsa! Bilen fortsatte glida framåt, och då hade jag nästan ingen fart alls från början ens. Fick pumpa på bromsen för att få stopp på bilen...

Samma sak hände när jag kom mot rondellen i Tannefors och skulle stanna för en gående där. Pumpa, pumpa... Phu.... Jag hann stanna i tid....

Tror ni jag kärringkörde igår eller? ;) Det kan ni ge er på att jag gjorde :P

Hämtade upp UnderbaraElin i Tannefors för vi skulle ut till stallet och rida, hon skulle provrida Costner för att hon ska bli medryttare på honom :)
Det gick jättebra för henne tycker jag! Även om hon tyckte det var VÄLDIGT ovant att rida stooor häst. Hon är ju liksom van vid lille Rob och D-ponnyn Skrutten som hon red förr ;)

Elin och Skrutten


På söndag ska vi upp med tuppen och rida ut en sväng med grabbarna grus :)


Rob och Costner

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0