Jag hann iallafall fira nyår

Nyårsafton var en trevlig dag!
Började med lyxfrukost hemma hos Elin ihop med Emma och Sanna. Nybakade frallor, hemmagjord lemon curd och lite annat smått o gott.
Sen blev det julklappsspel med hög volym. Vi slogs vilt om kaffe, trisslotter, bok och tvålpump. Bland annat.

Lite senare blev det en promenad med hästen i det fina nyårsvädret. Gnistrande mark och stålande sol.

Kvällen bjöd på fest förstås. Hemma hos oss. Vi lagade 3-rätters middag, ja alltså vi tjejer lagade 3-rätters middag. Killarna väntade med varsin öl i handen, redo att sätta sig till bords..


Till förrätt blev det krustader med kantarellstuvning och räkstuvning, till varmrätt blev det lax och klyftpotatis och till efterrätt gjorde Elin chokladfoundant med glass och jordubbs-/passionsfruktsås.
Hungriga?


Timmarna fram till 12-slaget gick superfort och helt plötsligt fick vi slänga på oss kläderna för att hinna ut och skåla in det nya året!




Natten fortsatte med lite Aliasspel och även Vuxenpoäng.
27-åriga Kim visade sig egentligen bara vara 11... Oups!
Och han var inte ensam om att vara minderårig på vår fest.
Kanske borde börja ta leg på våra gäster?



Framåt 4-tiden hade jag spelat färdigt mina efterfestlåtar och tyckte det var dags att sova.
Men så mycket sova blev det inte då jag låg i fosterställning hela natten med magkramp och frossa.
Nej inte bakis.
Influensa...
Och här sitter jag i soffan 3 dagar senare, fortfarande inte helt frisk. Från influensan alltså.
Planerar att vara frisk imorrn så jag slipper sjukanmäla mig från jobbet mer.

Men jag hann iallafall fira nyår!
Tänk att jag har så fantastiskt fina människor i mitt liv som alltid förgyller min tillvaro.
Kärlek till er!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Låter som att ni hade en toppenkväll/natt :)

2012-01-04 @ 10:00:46
URL: http://unbeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0