Dressyrtävlat

Igår var det dressyrtävling på Rappestad.
Det är klart jag var med! På WengoBängo.
Vi red LB:2 Och LA:3.
I LB:2 hade jag en jättefin känsla och han kändes mjuk och lydig. Domaren var positiv men tyckte att jag red för sakta, vilket jag gjorde för att inte W skulle bli för spänd och få mig att skumpa av.. ;)
57% landade vi därför på.

Så här såg det ut:


I LA:3 var känslan inte lika fin. Då gjorde Wengo skäl för sitt smeknamn och var ganska så bänglig.
Han var mer spänd och jag skumpade som aldrig förr.
Från skritt skulle vi fatta vänster galopp. Det visste Wengo.
Han laddade så mycket innan att han fattade fel galopp och blev väldans upprörd på mig när jag bad honom bryta av och fatta rätt galopp.
Vi landade på 53% men jag är ändå nöjd med att jag höll mig lugn och att vi fullföljde programmet.
Det är kul att tävla på hemmplan!



Världens bästa Stine var med som hästskötare, fotograf och mental coach också.
Härligt med värmländskt besök!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0