Tävling

Dagen har spenderats i Boxholm av alla ställen ;)
Där var det tävling så jag tvingade upp stackars J klockan 6 imorse för att jag behövde en chaufför...
Stack till Rappestad, putsade lite på Wengo och knoppade spret-manen.
Sen bar det av till Boxholm!

Startade i LB:2 och LA:4.
Red LB:2 först. Banan var stenig och Wengo gillar inte sten.
Dessutom glömde jag tillfälligt bort hur man rider.
Så. Resultatet landade på 53,3%. Inte nöjd.
Målet var ju att slå de 61% som jag hade sist i det programmet...


Glömde bort att rida men är ganska nöjd ändå ;)


Och jag hade världens bästa hästskötare! <3

Inför LA:4 red jag fram i ridhus. Utan sten. Mycket bättre ;)
Hade en helt annan känsla, Wengo kändes mer framåt och lösgjord och hade en kanonfin galopp!
Det höll i sig tills jag red in på banan...
Nej då, det gick faktiskt bra inne på banan också. Men inte lika bra som på framridningen...
Inne på banan blir jag lite stressad över att komma ihåg att svänga vid rätt bokstäver och sånt ;)
Men det var min första start i LA:4 och jag är ändå jättenöjd med de 53,9% som jag fick där.
Synd bara att inte framridningen också blir bedömd... ;)


Och förresten! Grattis på födelsedagen Salam!


Kommentarer
Postat av: christine

Tycker ni är jätteduktiga med tanke på det lilla ni har tränat tillsammans!

2010-09-13 @ 14:57:00
Postat av: Salam

Tack!

2010-09-13 @ 21:37:27
Postat av: karin

Jag tycker med man bedömma framridningen :) Usch jag var inte nöjd över domaren, jag fick inte en enda användbar kommentar! Hela protokollet bestod av; "ej helt eftergiven" och "länger sig inte". Längst ner stod det: "Hästen behöver bli mer eftergiven i formen. lycka till!"



Kul när man får lite feedback efter att ha åkt så långt! :/

2010-09-13 @ 21:45:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0