Fröken omväxlande...

Den dära hästen jag har på foder alltså...
Jag börjar tro att hon har damp. Eller bara är grymt ouppfostrad och gör som hon känner för, när hon känner för det...
Har jag henne inne i stallet helt själv blir hon mycket upprörd och reser sig i stallgången och vevar med frambenen som en tok.
Har jag henne inne tillsammans med bara Robban är hon lugnare men vevar och skrapar fortfarande med framhovarna. Är som att hon har myror i kroppen och kan dessutom inte stå still på 3 ben utan att nästan ramla omkull...
Har jag henne inne samtidigt som Costner är inne är hon den lugnaste, snällaste lilla häst som finns. Står helt stilla och har inga som helst problem med att stå en stund på 3 ben. Då går hon med på det mesta.

Weirdo...

Ridningen funkar riktigt bra, så länge inte Costner står i hagen och tittar på. För då blir fröken ganska så ofokuserad... ;)
Rida i mörker är det bästa, då går hon som en klocka. Ikväll när jag red gick hon bättre än någonsin. Men allt handlar om hennes förmåga till att koncentrera sig på mig.

Nyckeln i detta har jag redan räknat ut till att vara Mr Costner himself... Fröken är väl kär kan jag tro ;)

Så. Vad gör man med en unghäst som man vet är jättesnäll och duktig? Men bara när hon själv vill och har tid!?!
Någon som har en bra idé? :P


"Hej, jag är snart 5 år och kan inte klara mig själv... Och inte kan jag stå på 3 ben heller."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0