Jaha, nu kan man minsann komma in på bloggen igen...

...det gick inte igår kväll :P

Igår innan jag skulle hämta Elin och åka till Rappestad så svängde jag förbi Rob för att mocka.
Han hade precis kommit in och stog och åt havre. Jag satte igång att mocka och noterade att han inte rörde sitt hö... Och ni som träffat Rob förstår ju att då är det nåt som inte står rätt till... :P
Tyckte även att han var väldigt närgången fast inte på det där gosiga viset som han brukar vara.
Sen hörde jag hur han började rapa(!) och det bullrade nåt förskräckligt i magen.
Han slog mot magen som om det var en irriterande fluga där.
Kolik, tänkte jag och det var precis vad det var... Gaskolik. För sekunden efter började han skrapa och ville lägga sig ner...
Så jag tog på honom grimman och sen gick vi ut på en promenad. Gick i ungefär 30 minuter men det gjorde att magknipet verkade släppa lite för till slut la han en liten hög på vägen och började så smått bli intresserad av att åtminstonde nosa på gräset. Till slut tog han några tuggor också.

Ställde in honom igen och han började äta av sitt hö, visserligen ganska sakta medans magen fortfarande bullrade. Men det kändes ändå som att det var ok att åka iväg ett tag och rida Quinton (som gick fantastiskt bra igår! Happy!).

Åkte tillbaka efter ridningen och tittade till Rob. Gav honom kvällsmat och det åt han så glatt. Såg mycket piggare ut även om magen fortfarande lät lite och tuggorna på höet var lugnare än vanligt.
Fick sms nu på morgonen att han åt som vanligt igen. Skönt!
Inte kul när ens vän är sjuk... Man känner sig rätt maktlös faktiskt. Tur det inte var värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0