Bra start på "tävlingssäsongen"!

Första tävlningen för i år är avklarad!
Ingen åska eller regn. Bara sol! Underbart! :) Regnet kom när vi precis lastat in hästen och åkte därifrån, då spöregnade det! Sicken tur man kan ha ibland ;)

Rob var totalt avslappnad hela dagen. Kan man få en snällare häst eller?
På framridningarna var han ganska seg men när vi kom in på banan piggnade han till och kom på vad som var i görningen ;)
Så i 80cm-klassen kändes han hur fin som helst! Svarade bra för hjälperna, tog tag i hindrena och han tyckte det var superkul! 0 fel och 46p i stilbedömningen (var ingen omhoppning -stilbedömning istället) gjorde att vi slutade 7:a i den klassen! :)

Och jaa..jag råkar visst kasta mig över hästen i språnget... :P

Sen blev det lite paus i tävlandet. Vi försökte övertala Rob att dricka vatten så det inte skulle bli som sist i tävlade då han blev helst slut pga törst. Men han var inte ett dugg intresserade av det vatten Johan hade burit fram till honom, otacksamma häst :P
Han ville mycket hellre stå och käka sin medhavda matsäck med hö... ;)



Nästa klass var 90cm. Då var han seeeeeg.... Ville inte gå fram alls, så jag gjorde inte så mycket på framridningen för att inte trötta ut honom. Han var så seg att han t.o.m. vägrade 2 gånger på oxern på framhoppningen!!
Så jag red endast för att komma runt banan. Och det gjorde vi! Felfritt och 43p i stilbedömningen! :)
Ingen placering i den klassen men däremot kom vi 2:a i KM som ingick i samma klass! :)



Jag är otroligt nöjd med dagen! Min fantastiska springare har ställt upp till 110%! Och två rosetter & en pokal med hem är inte fy skam! :)
Dessutom är tävlingarna på Rappestad så bra anordnade. Bra info, trevlig atmosfär och roliga banor att hoppa :)

Tusen tack till min underbara Johan och bästa Mia som ställt upp och hjälpt till idag! TACK!


Och så här glada blev hästarna när vi kom hem med Robert igen! Speciellt Costner! ;)

Kommentarer
Postat av: Stine

Grattis! Va kul! :D Saknar er! :(

2009-06-21 @ 22:48:17
URL: http://kstine.blogg.se/
Postat av: Sofia

Grattis, Va kul att det gick så bra! :D

Kram! <3

2009-06-22 @ 11:57:26
URL: http://www.nogg.se/pretty

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0