Hopptävling

Jahopp då har vi varit i Mantorp idag då, på Sissi Liljas anläggning, och tävlat i hoppning. Startade i 90cm och 1 m.
Framridningen innan första klassen (90cm) blev lite hastig, blev inropade på banan tidigare än beräknat. Så, så fort vi kom in på banan fick vi startsignal och det vara bara att börja och ge järnet. Robban blev lite överraskad över det plötsliga påbörjandet så han stannade på första hindret i ren förvåning! Men sen hoppade han, rev andra men klarade resten galant! Mycket nöjd men min lilla häst! :)

Fick stå i transporten en stund och mumsa på hö medans jag, Johan och Mia gick och kollade på andra tävlande.

Sen var det dags igen att sadla och rida fram, denna gång med lite mer framförhållning -nästan lite väl mycket... Men så är det på hopptävlingar. :P
Var lite tveksam till hur det skulle gå på "Agria-hindret" eftersom han hade skyggat för det i första klassen. Visade det noga innan jag startade. Satte igång i galopp, och tog sikte på första hindret. Tvärnit! Två gånger! Tänkte att nu jäklar gäller det annars blir vi uteslutna. Red an mot hindret igen, tredje gången gillt... Perfekt! Vi flög över!
Tog sikte på andra hindret, ganska bra fart, rak anridning. Tvärnit! Jaha, det var det, uteslutna...
Men jag kunde inte vara varken arg eller besviken på stackars Robban. Han stannar ju aldrig annars, finns ingen häst man kan lite mer på, han hoppar i alla lägen!
Men idag ville han bara inte och han var dessutom JÄTTETRÖTT! Inte så konstigt att han stannar då.... En klass hade nog räckt idag för honom.
Får hoppa lite småhinder hemma nu så han stärker självförtroendet igen och inte fortsätter vägra.

We'll be back....! ;) hehe...



Hoppar inte så dåligt va? ;)



Titta så tröööött....



Tack till min underbara pojkvän som ställer upp och kör till tävlingarna!! <3
och tack Mia för att du kom och hjälpte till! :)

Ska försöka ladda upp en film när jag hoppar 90cm-klassen.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0