Träning för Lotta!

Idag tränade jag och Rob för Lotta. Tog med Rob till Rappestad. Men det var lättare sagt än gjort... Hanna och jag var ute i stallet i god tid imorse för att hinna fodra, släppa ut som andra, borsta av Rob och packa transporten. Inga problem så långt. Tills vi hade lastat och skulle åka iväg... Bil + transport vägrade rubba sig... Vi provade att lägga plankbitar framför/under bakdäcken på bilen för att få bättre fäste. Men nej, bilen var envis. Den ville ingenstans....
Lastade ut en förvånad Rob som undrade vad detta i och urlastande skulle vara bra för. Testade igen, men 740-pärlan hade bestämt sig. Vi skulle minsann ingenstans... Kopplade av transporten för att få loss enbart bilen. Nähedå....
Men efter massa sand framför och bakom bäcken och med Hanna hoppandes på bakluckan lyckades vi med en suck få loss bilen...
Problemet Hästtransport återstod. Den gick ju så klart inte att rubba en millimeter framåt trots två starka och lite ilskna tjejers knuffande.. ;)
Men den gick att vrida så det gjorde vi och backade sen intill bilen igen och fick loss den!! Weii!
Efter 30-40 minuters kämpande kunde vi lasta stackars förvirrade häst igen och åka mot Rappestad! :)

Rob har skött sig exemplariskt, har nöjt stått och tuggat halm hela dagen i Ellas box. Ridningen gick riktigt bra, Lotta red honom en stund innan mig och mjukade upp honom lite ;) Sen satt jag upp. Det vi tränade på var att se till att han inte ska köra upp huvudet så fort jag ber honom gå framåt eller tar tillbaka honom. Gjorde skritt-halt-övergångar, skritt-trav-övergångar och trav-galopp-övergångar.
Nyckelordet är KONSEKVENS! Alltid

Skulle bett Lotta ta kort när jag red men tror ni jag kom ihåg det? Nej... Hade tänkt ta kort när Lotta red honom också men de glömde jag med. Men jag kan intyga att det såg bra ut ;)
Hanna tog iallafall ett par kort när jag ridit klart, både på mig och när Lotta red Wilda efter min träning.
Blir Lotta-träning nästa vecka med! Nu jäklar är vi på G! Så himla kul! :D

  
Jag och Robban


Lotta och Wilda


Vad skönt med fredag imorgon tänkte jag skriva nu...Men så kom jag på att det var det visst inte... ;)
Jag är lite virrig, beror nog på att jag glömde Mitt liv på Ur&Penn i lördags... Min almanacka alltså, jag kallar den för Kristins liv ;)
Måste nog hämta den imorgon så jag slipper vara så här snurr, hehe... ;)

Nu blir det Grey's Anatomi och Ben&Jerrys!

Kommentarer
Postat av: sanna

åhh.. Ben and jerrys.. Fuskigt :)

2008-11-12 @ 22:14:28
URL: http://sannaesping.blogg.se/
Postat av: Salam

Vilken super kombo med GA och BNJ! :)

2008-11-13 @ 11:03:03
URL: http://www.salamzeidan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0