Halv helklippning....

Hm... Har klippt Robban idag, helklippning, sparade bara huvudet och lite på ryggen för sadeln. Tog mig ca 2 timmar... Och är jag klar? Nej. :P
Klippmaskinen sa att Rob har för mycket och för tjock päls... Därför tar den ganska mycket tid på sig förutom på de ställen som inte har så tjock päls, vilket är i princip bara på ryggen... Hehe...
Har hunnit klart med hela högersidan, alla benen och halsen på vänstersidan. Men det återstår att klippa resten av vänstersidan... Suck.... Tar tag i det imöra...
Men jag måste säga att han blir riktigt snygg i helklippning! Och att klippa benen gör MASSOR! Lägger in bild på det imöra :)

Nu ikväll har jag varit med på hopplektion på Lilla Quinton. Han var duktig, höll bara på att få av mig en gång genom ett enormt bocksprång ;) Han blev rädd för någon som klampade på läktaren... :P
Taggade till lite i början av framhoppningen men lugnade sig sen, kändes bra :)
Han är ju så mysig att rida, och så mjuk! Speciellt för att vara så stor! Det är inget dåligt jobb du gjort med honom Josse :)

Har även haft 3 hopplektioner idag åt Lotta. Det gick jättebra och alla var så duktiga! Blir riktigt stolt över dom trots att det inte är mina elever ;)
Dom fick träna på ganska kluriga svängar där det gällde att planera vägen noggrannt i förväg. Alla klarade sig riktigt bra! Många som förstod vikten av att rida bra vägar hoppas jag :)

Nu. Sova. Godnatt :)


Kommentarer
Postat av: Josse

Tack så mycket! :)

2008-12-01 @ 20:09:15
URL: http://www.nogg.se/zmilla
Postat av: Josse

men du rider ju bra också¨... :)

2008-12-01 @ 20:09:48
URL: http://www.nogg.se/zmilla
Postat av: Josse

men du rider ju bra också¨... :)

2008-12-01 @ 20:11:12
URL: http://www.nogg.se/zmilla

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0