Min syster!

Förutom att min syster är världens underbaraste så är hon även väldigt duktig på att rida.

Hon tävlade ju i helgen i Grums Ridklubbs Mini-KM i dressyr.

Allra första tävlingen för henne och hon var allt lite nervös :) Ska väl erkänna att jag var lite nervös medans hon red också ;)

Jag var med och coachade henne hela helgen. Hjälpte henne att träna programmet, både muntligt och springande. Och jag hjälpte henne på framridningen och gav lite tips. Mamma säger att jag får en ridlärar-röst när jag instruerar någon till häst....hehe...


Framridning

Ponnyn hon red var 15-åriga welsh/shettis-korsningen Hugo. Mycket duktig ponny :) Och en mycket duktig syster!
Hur slutade det då? Jo, Cecilia och Hugo kom på tredje plats av sex tävlande. Poäöngskillnaden mellan 1:an och 3:an var bara 5 poäng!! Mellan 3:an och 6:an var det 17 poäng, så det var verkligen inte dåligt att hamna så högt i topp på första tävlingen!

 
En glad 3:a med fansen runt sig och pris i hand :)




Ska försöka ladda upp en film med på när hon rider. Jag är ju ett sånt tekniskt geni så vi får se hur det går... ;)

Kommentarer
Postat av: Elin

Oj så väldigt jättegulligt :)

2008-12-03 @ 13:52:38
URL: http://elinsfunderingar.blogg.se/
Postat av: Syrran

JAG vill tävla nästa gång också,helst på hugo eller brandy!

2009-03-21 @ 18:00:35
URL: http://kristinljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0