Bara för att jag är så snäll

Jag ska bjuda er på ett boktips.
Bara för att jag är så snäll.

Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann.

Görkul!
Handlar om Allan Karlsson som fyller 100 år men som inte vill vara med på sitt kalas så han rymmer och råkar sno en väska full med pengar. Vilket i sin tur leder till att han ganska omedvetet blir jagad av en grupp kriminella.
Under resans gång träffar han på några olika personligheter och de blir vänner.
Man får också en massa tillbakablickar på Allan Karlssons liv. Och det var ett minst sagt händelserikt liv med alltifrån middag ihop med president Truman till att ha suttit i Gulagfängelset.

Ja, jag vet, jag suger på att skriva recensioner.
Men iallafall. Läs den!

Lättsamt skriven, himla humoristisk och så osannolik att det lika gärna kunde vara sant!
Jag blev väldans besviken på att den tog slut faktiskt.
Ska det verkligen vara så? Att bra böcker tar slut?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0