Jonas Gardell

Igår tog jag och Elin tåget till Mjööölby och gick på provföreställning av Jonas Gardells nya show Trafikplats Glädjen.
Ja jäklar så kul det var!
Den mannen kan verkligen både ROA och BERÖRA och han var precis så som man föreställt sig att han är!

Ena stunden skrattade alla högt och i nästa stund var hela salongen knäpptyst i eftertänke...
Hur många har förmågan att få 450 personer till sånt?
Just det, en. Jonas Gardell.

Han hade två viktiga saker att förmedla också.
1. Vi unga ska börja använda uttrycket "Dåndimpen". Så som det var förr. Det betyder alltså att man svimmar.
"Jag får dåndimpen." ("Jag svimmar.")
2. Att vara 25 år. Det går över!!

Det var i det stora hela själva syftet med föreställningen... ;)

Jag tog en bild på honom. Mest som bevis på att jag faktiskt sett honom live...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0