Tenta och avtrillning

Jahopp, då var tentan gjord.
Jag gjorde mitt bästa, satt där snällt i drygt 2 timmar -mer orkade jag inte och dessutom kände jag mig klar.
Jag hoppas hoppas hoppas att jag klarade den. Men jag tror det är på gränsen... :S
Får domen om 2 veckor...

Efter tentan gick jag, Therese, Sanna och Emma till Trappan och tog en fika för att slappna av och prata av oss lite ;)
Det behövdes. Och kaffet var bra mot huvudvärken :P




Igår var jag på Rappestad och red. Först på Quinton som inte kändes lika fin som vanligt. Självklart är han bäst ändå men han var lite stel och stark i vänstersidan.
Sen bytte jag till Liberija som jag skulle vara på med och rida på lektionen efter min.
Tyvärr gick det inte så bra att sitta upp....
Han som slängde upp mig tog i lite för mycket vilket för det första gjorde att jag höll på att kastas över hästen istället för upp på. Jag lyckades stoppa det fadäsen men det resulterade i att jag hamnade bakom sadeln istället... Inte så värst bra kan ni ju då räkna ut, speciellt inte om man sitter på en unghäst...
Hon bockade helt enkelt av mig men det var inte det värsta (för jag slog mig inte, är bara lite stel i nacken idag).
Det värsta var att hon samtidigt hoppade på Christine så hon slogs omkull och landade på bakhuvudet... Inte bra alls...
Christine, jag hoppas verkligen att det känns bättre idag!!

I övrigt var hästen ursnäll och verkade inte ett dugg bekymrad över incidenten. Jag fick hoppa upp igen utan problem och sen red vi runt bland 9 andra hästar utan att hon blev det minsta spänd eller busig. Inte ens i galoppen :)

Kommentarer
Postat av: Sanna

Jag fastnade! Coolt ;)

2009-10-21 @ 19:29:17
URL: http://unbeautiful.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0