Idag har jag sett en skata på balkongen.

Man sitter i soffan i sin lägenhet två trappor upp och läser bloggar tillsammans med katten. Mycket trevligt. Kvalitetstid med katt kallas det.
Helt plötsligt får man en olustig känsla av att man inte längre är ensam med sin kisse. Ni vet en sån där länsla av att någon står nära och stirrar på en...
Jag kände mig utstirrad så jag vred på huvudet och tittar rakt in i ett par små, runda, kolsvarta och nyfikna ögon. En skata satt på balkongen och ville också läsa bloggar! Men när det blev upptäckt så flög den iväg med ett mumlande "ursäkta.."

Det påminde mig om när jag var liten och skrev dagbok. Då hade jag även en period när jag hade fått för mig att varje dag skriva ner vilka fåglar jag sett under dagen för att sen se hur många olika arter jag kunde komma upp till. ;)
Mycket underhållande.

Det kunde stå så här ena dagen:
Idag har jag sett:
-Kråka
-Skata
-Blåmes
-Talgoxe
-Gulsparv


Och nästa dag kunde det stå:
Idag har jag sett:
-Kråka
-Skata
-Blåmes
-Talgoxe
-Gulsparv
-Fiskmås


Enstaka undantagsdagar kunde det smyga sig in en Ormvråk eller en Trana. Även Örn lyckades jag få med på listan någon gång.

Sen stog det igen:
Idag har jag sett:
-Kråka
-Skata
-Talgoxe
-Gulsparv


Spännande läsning ;)



Kommentarer
Postat av: Lotta

Haha det bor visst en liten ornitolog (heter det så?) i dig :)

2009-02-11 @ 21:26:49
URL: http://charlotteesping.blogg.se/
Postat av: Kristin

hehe...det gör nog det ;) har fått det från mamma. vi roade oss även med att lära oss latinska namn på massa fåglar :P skata heter pika pika... :)

2009-02-11 @ 22:08:40
URL: http://kristinljungberg.blogg.se/
Postat av: Charlott

HAHAHAHAHAHAHHAHA. Bästa dagboken någonsin. Och pappa är också värsta fågelnörden. Kan allt om fåglar, vet exakt vad det är direkt. Hör det även på deras sånger. Fattar inte hur, men men är man tillräckligt intresserad så. :D

2009-08-28 @ 17:54:26
URL: http://jagvetingetbranamn.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0