Stackars pålle...

Det är antagligen en hovböld som Robban har i hoven...
I fredags när jag red tyckte jag att han började kännas ofräsch. Lät Malin trava honom så jag fick se från marken och han såg lite halt ut. ´Ringde hovslagaren som kom igår kväll och kände på honom. Då var kronraden jättevarm. Han ömmade vid tån men inte på sidorna, men hovslagaren tog iallafall av skon och rekommenderade jodopax-omslag i ett par dagar.

Så nu har Rob stått inne sen igår kväll med hoven lindad med bomull dränkt i jodopax och en plastpåse utanpå.
Han var inte så glad över att behöva stå inne när dom andra var ute... Tur att man kan muta med lite extra hö iallafall.. ;)
Idag var även hoven varm istället för bara kronranden. Får väl ta det som något positivt antar jag, då hjälper det förhoppningsvis.
Stackarn ska stå inne imöra med, sen kommer hovslagaren igen så får vi se vad som händer efter det...
Håll tummarna...


Inplastad hov.. ;)

Har även ridit Sylvias 3-åring Carissa idag, det var roligt! :) Hon tyckte det var mycket som var läskigt i blåsten :P
Men väldigt lydig!

Sen var Johan och jag ute vid huset och funderade lite... Gått igenom varje rum och planerat lite för vilka färger vi ska ha och vilka tapeter... Kommer bli såååå snyggt sen när allt är klart!! :D

Vårt hus i somras :)

Nu ska jag se världens bästa serie, Gossip girl! Jag är beroende... ;)
XOXO

Kommentarer
Postat av: linda

GUD VAD MYSIGT!!! Vet du jag provade hästliniment därför att jag tänkte att det borde vara lite mer drag i. Men det var det inte :/ har du når tips på något bra märke kanske?

2008-11-02 @ 15:39:05
URL: http://www.pyromaniart.com
Postat av: caroline

roligt att du är med och tävlar ;D vad gör du ikväll?

2008-11-08 @ 15:38:43
URL: http://lovelyc.blogg.se/
Postat av: MINNIE

sööööööt hest!

2008-11-08 @ 21:46:18
URL: http://minniie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0