Bulgursallad

Tyckte ni att salladen i förra inlägget såg god ut?
Det var den.
Och Mia efterfrågade recept.

Jag använde mig av ett recept på bulgursallad som jag hittade på Tasteline:

4 port.

1,5 paket 
1 msk 
2 dl 
1 st 
11 st 
3 dl 
1 dl 
1 kruka(or) 
0,5 st 
0,5 msk 

Tillagning

1. Koka bulgur med buljongtärning enligt anvisningar på förpackningen.

2. Skär tomaterna i små bitar och hacka persiljan. Skär basilikan i mindre bitar. Låt bulgur svalna och tillsätt kokta kikärter. Blanda ner resten av ingredienserna i en stor skål.

3. Stek halloumi i några droppar olivolja. Använd gärna fettspray.



Efter att jag kokat bulguren blandade jag den med lite olivolja och persiljakrydda (som jag använde istället för bladpersiljan). Och jag skippade soltorkade tomater då jag inte är så jätteförtjust i det. Istället skivade jag i vanliga körsbärstomater och lite gurka.
När jag blandat ihop allt som jag ville ha i salladen (förutom halloumin som jag la på sist) blandade jag alltihop med pressad vitlök och lite vinäger.
Och till detta, förutom grillat kött, hade vi helt vanlig salladsdressing.
Gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0