It´s about time

Är på tiden att ni får se lite skidsemesterbilder va?

Vi åkte hemifrån 05.00 söndag morgon. Snark...
Alla höll sig vakna hela resan upp utom Elin som slumrade lite på slutet (stor idé då liksom...).
Efter lunch, stug-incheckning och inköp av ski-pass var det dags att testa backarna lite.
Med andra ord dags för Kristin att för första gången någonsin kasta sig handlöst nedför en snöig brant...
Gick lite fort fram med testande av massa nya backar direkt så jag fick lite panik och började tjuta när vi kom fram till ankarliften.
Vägrade åka den så höll mig till knappliftarna och hittade en grön liten backe vid namn Elin. I den lärde jag mig åka. Den var snäll.
Sen kunde jag ge mig ut och testa lite andra backar. Gröna.
Men fy tusan va läskigt när det går fort i backen. Och när det är isigt så man inte kan bromsa eller svänga.
Hej, jag är en mespropp.
Men jag ramlade faktiskt bara 2 gånger! Och det var första kvällen. De andra två dagarna höll jag balansen hela tiden. Jepp.

Har lärt mig två saker om mig själv på denna resa:
1. Skidor är nog inte riktigt min grej.
2. Jag gråter tydligen när jag får panik. Bra att veta.

I övrigt var resan helt underbar! Sol, sol, sol och åter sol!
Sista dagen skippade jag och Mia skidorna. Vi njöt av sol, after ski och mys i stugan istället.
Och på kvällen gick vi alla 6 till värdshuset och käkade 3-rätters och underhölls av Showtime. Himla bra!
Rätt trist att åka hem sen. Hade gärna stannat ett par dagar till.

Bildregn!




Tacokväll. Kim la upp det så fint så fint...


Soliga dagar! Och en resa upp och ner i sittliften för att hälsa på Snögubben på toppen.
Notera vad sittliften försöker förmedla på den ofantligt otäcka resan ner...




After ski och Showtime!



Kim, Tias och Johan fastnade visst på film också:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0