"Försenad hästskötare"

Igår skulle Josse ta med Wengo till Staby Gård och hoppträna för Svante Johansson.
Hon behövde då en hästskötare till Wengo, som vid ett tidigare besök på Staby sprungit lös och haft himla kul...
Fanny, den trogne hästskötaren, blev den som följde med. För själv slutade jag inte jobba förrän det var dags för Josse att sitta till häst. Men jag ville självklart åka dit och titta så jag utsåg mig till "försenad hästskötare".

Träningen var som tur var lite försenad också så jag hann komma dit så jag fick se allt från början.
Josse var duktig som vanligt. Och Wengo var duktig och det syntes att dressyrhästen som skolats om under våren till allroundhäst fått mycket mer självförtroende och lärt sig att vänta mellan hindrena. Duktigt ekipage!

Härlig avslutning på en dag med massa jobb!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0