Vi firade nyår

Gjorde ni?
Plats: Hemma hos Elin & Tias.
Tid: Fredag 31 December 2010 - Lördag 1 Januari 2011.
Värdpar: Elin & Kristin.
Antal gäster: 13
Antal katter: 1 (om man inte räknar med Jaensson, för då var det 2).
Antal raketer skjutna: 1
Av hur många: Ett större antal.
Varför? Det regnade. Raketerna blev sura.

Nyårsfirandet var lyckat!
Vi började med fördrink. Asti Martini med frysta hallon.
Jag tog en jättefin bild på det men råkade visst radera den under kvällens gång...
Till fördrinken fanns mingelmat. Laxsnittar och räkor på pinne.
Bredvid en skål med vatten, ljus och orkideéblomma.
Vackert.


Sen blev det god mat. A lá repris från förra nyår (förutom att vi bytte ut fläskfilén mot kycklingfilé. Som grillades.).
Till den grillade kycklingen serverades bakad potatis med västerbottenost/potatis/creme fraiche-röra. Och Elins goda rödvinssås. Och sallad med granatäpplekärnor.
Gött.



Sen spelade vi tjejer paketspelet.
Sanna kammade hem storvinsten.
Bubbelchoklad, Snabba cash och digital timer.
Jag spelade hem en huvudkillare, lite sprit och en snopp... ;)


Efterrätt åt vi också.
Chokladmousse med jordgubbar. Den hade jag gjort.
Vi spelade Alias, jag pratade norska, Alex kom ut ut garderoben, Max rullade runt på golvet, jag hade nya strumpbyxor och vi såg raketer över Tallboda (eftersom våra egna raketer strejkade p.g.a. regn...).




Tack alla ni som gjorde kvällen till en oförglömlig natt!

Kommentarer
Postat av: Sanna

Tack själv <3

2011-01-02 @ 21:48:16
URL: http://unbeautiful.blogg.se/
Postat av: Stina

Vad mysigt ni ser ut att ha haft! OCH GOTT!!!

Tur jag inte visste det när jag satt här hemma själv - för då kanske jag hade våldgästat ;-)

2011-01-02 @ 21:57:52
URL: http://livetialmlunden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0