Kyrklig och älgmöte...

Halv 11 vaknade jag idag. Såg att jag fått ett sms från J´s syster. Hon undrade om jag ville följa med henne och barnen till kyrkan i Rystad. Det skulle vara typ gudstjänst med barnkör och alla 4-åringar skulle få en barnbibel.
Klockan 11 skulle det börja...
Ja men visst kan det vara kul att följa med, svarade jag!
Kul, vi åker kvart i 11, fick jag till svar.
Då var det 5 minuter kvar... ;)
Hopp ur sängen, på med kläder och lite smink så man inte såg helt död ut. Klar! :P

Kyrkan var faktiskt riktigt trevlig, lite länge höll det på men det var en lättsam gudstjänst med barnkör och gitarrspel :) Barnen var nöjda :)
Ja, ibland ska man väl vara lite kyrklig så där en söndagsförmiddag ;)

Elin och jag har varit och ridit på Costner och Rob idag. And guess what... När vi i sakta mak skrittade i kanten på ett gärde hoppade det ut en vacker, gigantisk älgko med kalv, en liten bit framför oss!!
Hästarna blev spända men skötte sig över förväntan bra och höll sig ändå riktigt lugna. Mest rädd blev nog Elin ;)
Vi stog och tittade på varandra ett tag innan älgarna bestämde sig för att trava vidare.
Har ni förresten tänkt på hur en älg travar..? Med huvudet rätt upp i vädret, ser både kul och obekvämt ut :P hehe ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0