Dressyr-examen

Vi har då ridit Ky-examen i dressyr idag.
Man kan ju säga att det varit hysteri i klassen de senaste dagarna... Både inför dressyren och hästläraprovet, som vi också hade idag. Provet gick bra tror jag. Lättare än vi trott ;) Som det brukar vara :P

Dressyren kändes jättebra! Hade ju Gullan eftersom Rob inte riktigt är kapabel till att gå ett LA:1-program just nu...
Gullan var jätteduktig, avspänd och lydig :)
Hon har lite svårt att orka hålla galoppen så därför fick vi ett par avbrott men hon gjorde så gott hon kunde.
Mycket nöjd :)
Vi har ännu inte fått reda på om vi är godkända men jag känner mig inte särskilt orolig för att ha kuggat. Man behövde bara 50% på programmet så det ska nog inte vara någon fara :P



Har hopptränat med Rob ikväll. Vi hoppade bana ute och han var riktigt fin! :) Han piggnar till av att bli riden ute istället för i tråkiga ridhuset... Så han har hoppat som tusan ikväll! :) Hihi...
  

Sen har jag tittat på fina hästar innan jag begav mig hemåt. Kerstin Bindekrans hade dressyrträning på Vreta idag så jag kikade en stund när bla Malin red sin fina Casack och när Tess red sin super-Niccos ;)
Man blir väldigt inspirerad att träna när man ser så fina hästar! Precis vad jag behöver nu så här i slut-tampen :)


Kommentarer
Postat av: Sofia

Svar: I söndags då jag var i Norrköping med div. 1 laget och tävlade dressyr så gick jag och Neve romkull direkt efter sista halten i ena programet då han blev rädd och slängde sej bakot och när jag väl fått stopp han honom halkade han eller snubblade.

Då vek sej hans framben och jag faller av först och får sedan Never över mej.

Han försöker ta sej runt och när han ligger och sprakar med benen så sparkar han till mej några gånger lite överallt och när han väl kommer upp så trampar han mej, AJ AJ :/ :(

Jag minns ingeting utan detta ha rjag bara fått höra. Sen blev det ambulans och akuten i Norrköping.

Kramar, Sofia!

2009-05-15 @ 09:53:51
URL: http://www.nogg.se/pretty
Postat av: Elin

Wow vilka hopp!! Tror det kommer gå kanon med hoppningen, kan dom inte fixa så ni får hoppa ute istället? Så blir det kanske lite sprutt;) Fast vita ridnyxor skulle vatt tjusigare på dressyren...... :p

2009-05-15 @ 09:53:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0