Tur som en tok!

Alla som aldrig kör över hastighetsgränsen på motorvägen räcker upp en hand nu!
Jag hör inte till den skaran som håller hastigheten så bra... :P

På vägen hem nu från stallet körde jag om en bil på motorvägen som körde i ca 100km/h. Men för att komma om var jag tvungen att gasa upp till typ 130km/h. Konstigt det där med att folk alltid ska gasa när man håller på att köra om...

Iallafall, jag fortsatte och körde på lite fortare än tillåtet. Inte så farligt kanske om inte polisen är i närheten.
När jag närmade mig avfarten mot Tallboda hamnade jag bakom en lastbil. Och eftersom jag snart skulle svänga av så brydde jag mig inte om att köra om den. Så då höll jag ju hastigheten. Och tur var väl det, för tror ni inte att det kommer upp en polis jämsides med mig! Tur dom inte såg mig när jag körde om den första bilen... Hade just varit snyggt det. Avsluta tisdagen med att få böter :P

Nu ska J och jag kolla tapeter!


Kommentarer
Postat av: Saabina II

Vilka fantasier du har; har aldrig hört talas om att det går att stressa upp en Volvo i närheten av den hastigheten.

2009-03-10 @ 22:29:32
URL: http://kristinljungberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0