Men...

Det skulle ju vara vår nu ju!!
Varför all denna snö..?

Imorse på väg till skolan fick jag vända och byta bil. Min bil var visst inte så frisk som vi trodde....
När jag kommit förbi Tallboda slutade mätarna på instrumentpanelen att fungera igen och bilen hoppade fram. Jag ringde J (stackarn hade sovmorgon...) och han tyckte att jag skulle vända hem och ta hans bil istället.
Så jag körde ett helt varv i ÖB-rondellen och styrde kosan mot Tallboda igen.
Bilen hoppade och hoppade.
Men den höll sig levande iallafall! Åtminstonde tills jag var nästan hemma. Cirkus 75 meter hemifrån dog den...
Upp med telefonen. "Johaaaan.... Den dog... Hjälp..."
Han fick snällt kravla sig upp ur varma goa sängen och komma och starta min bil. Sen bytte vi bilar med varandra så jag kunde ta mig till skolan, en aaaning försenad ;)
Tur att jag inte hann längre än till ÖB-rondellen iallafall! Tänk om den dött på motorvägen... Det hade inte varit lika lätt fixat att starta den då..
Och tur att man har världens bästa pojkvän som alltid ställer upp! <3

Det innebär att han blev tvungen att cykla till jobbet. Kanske inte så farligt på vägen dit men frågan är hur kul det blir att cykla hem i all snö.... Ska nog kolla om han vill bli hämtad :)

Halva klassen var för övrigt sjuk idag. Och jag har något på gång med känner jag.... Bläää... Vill inte!!


Min sjukling... :P

Kommentarer
Postat av: josephine

vad har du gjort idag då? :)

2009-03-02 @ 20:43:21
URL: http://stjupid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0