Dag fylld av häst

Imorse red jag då på Carissa. Hon var jätteduktig :)
Mjuk och avspänd, blev bara lite rädd ibland men inte spänd. Duktig tjej :)

Sen red Malin lektion för mig på Carmenzita. Dom har tränat för mig hela våren och jag måste säga att idag var det bästa passet hittills! :D
Det absolut roligaste är att se utvecklingen på dom, och framför allt hästen har utvecklats nåt enormt! Från att ha varit spänd, bara vikt in nacken och gått i passgång hur vi än försökt så har hon nu börjat skritta bättre och bättre (riktigt bra idag!), sänkt nacken och gått i lägre form helt avspänd.
Men det skulle ju inte gå utan den otroligt målmedvetna och duktiga ryttaren som kämpar med henne :)
Duktig Malin! :D


Efter det stallet var det dags för nästa. Och då fick jag besök av Lisa också som kom och red med mig ut på Robban. Jag snodde Costner från Linda ;)
Solen sken, hästarna var snälla; Robban lugn och lydig, Costner pigg och taggad för galopp ;) Han lugnade sig efter att vi galopperat lite. Eller ja...det var nog mest skutt i sidled eftersom allt utmed vägen var läskigt ;) hehe...

Lisa & Robert



Costner tittade på får ;)

Kommentarer
Postat av: Egoinas mamma

Jag kan och vet inget om häst, men vackra är de! :D

2009-07-24 @ 21:30:34
URL: http://egoinasriktigamamma.blogg.se/
Postat av: Kristin

Dina blogginlägg är så underbara! Jag sitter och skrattar väldigt ofta! Du har en verklig talang vad gäller att skriva :).

2009-07-29 @ 20:30:54
URL: http://kristinxandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0