Snön ligger vit på taken....

...endast korparna är vakna!
UnderbaraElin och jag har precis haft våran söndags-uteritt :)
Perfekt vinterdag idag! Inte ett moln på himlen, soligt, ingen blåst, glittriga träd och lagom med snö som är så där pudrig och fin eftersom det faktiskt är -12'C idag!
Men rätt påpälsad så är det bara händer och fötter som förfryser ;) Det kan man ju stå ut med :P

Vi red nästan en timme och hästarna var riktigt pigga! Så pigga att vi bestämde oss för att inte galoppera på gärdet, utan bara trava. Rob var lydig men Costner var på hugget och tag allt lite galopp emellanåt ;)
Efter gärdet kom vi till en skogsväg, vi fortsatte trava och då var det Rob som fick ryck och började skjuta rygg och bocka, hehe... ;)

  



Just det ja! Jag har fått en liten kompis i stallet. Jag har döpt honom till Sture Stallmus. Han är brun med ljus mage och jättesöta runda öron! :)
Träffade honom igår när jag mockat Robbans box. Vi stog i varsin ände av boxen. Jag satte mig ner på huk och började prata med honom. Då kom han närmare! Till slut var han så nära så jag kunnat klappa honom! En riktigt liten nyfiken mus :) Supersöt!
Synd att jag inte hade kameran med mig... Hoppas han hälsar på igen ;)

Nu är det snart middag hos svärmor! Ska bli gött med riktig mat :)

Kommentarer
Postat av: Salam

Härliga bilder!

2009-01-04 @ 14:04:50
URL: http://www.salamzeidan.blogspot.com
Postat av: Sofia

Lät som en härlig uteritt :)

Kanske en blir en tammus som flytta rin detta år, vem vet ;)

Hoppas middagen blir bra ikväll :)

Hade bra! Kramar!

2009-01-04 @ 19:53:20
URL: http://www.nogg.se/pretty
Postat av: Elin

hmm, jag ser ut att ha gått upp typ 20 kilo :p

2009-01-05 @ 19:39:27
Postat av: Kristin

Mysbilder! Robban e söt :)

2009-01-08 @ 21:46:55
URL: http://kristinxandersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0