Klia klia

Ooo nu kliar det i bloggfingrarna minsann, efter att inte hunnit med att blogga på heeeela helgen!
Igår kväll var jag så trött så jag orkade inte, men sen när J och jag gått och lagt oss så fick jag lust att skriva lite. Men då va datorn redan avstäng så då orkade jag inte :P

Igår var det städning som stog på schemat. Vi putsade lägenheten från golv till tak och lite till. Alla dammkorn utrotades och alla katthår blev vräkta (tills Whisky rörde lite på sig...). Men fint blev det! Jättenöjd!
Var på Maxi med och köpte lite blommor; ett gäng tulpaner som står på köksbordet, en orkideé som flyttade in i sovrummet och en söt vit sak som bor i vardagsrumsfönstret :)


Var ute och red en sväng igår med. Men jag tror att jag råkade ta fel häst med mig ut på turen. Tror att jag råkade ta en av araberna från stuteriet bredvid Robs stall... Han betedde sig iallafall som en arab. Har nog aldrig sett honom så nervös :P
När vi skulle rida förbi ladugården så blev han JÄTTERÄDD och började backa lite och lite till och lite till. Till slut backade han så fort att vi nästan travade bakåt! Rob har skaffat sig en ny gångart, den heter Travrygga... ;)
Så jag fick snällt hoppa av och leda förbi honom. Och när kossorna stack ut huvudet för att titta på oss blev han så rädd att han höll på att hoppa rakt upp till månen! Men efter att ha travat en lång sträcka i skogen blev han sig själv igen och taggade till ordentligt ute på gärdet ;)

Idag galopperade vi också på gärde, fast jag red barbacka... Det var länge sen. Det kändes. Hehe :P

Det var då visning av lägenheten idag. Det kom ett par och tittade, och en nyfiken granne som nog mest ville se hur lägenheten såg ut... Ja, där fick vi för att vi städat så mycket... Men men, bättre lycka imorgon förhoppingsvis! :)

Whisky fick vara hos farmor under visningen. Han fick följa med henne ut till stallet och det var tydligen jobbigt för så här har han legat hela eftermiddagen och kvällen:

Kommentarer
Postat av: Anonym

hehe som jag har väntat! stackars Rob, hade inte stora starka C med sig som försvarare ;) Hoppas det kommer fler imorron då, men var dom som var där intresserade eller? Hittade lite inspiration förresten: http://www.fiftiesweb.com/fashion/fashion-w.htm ;) Kraaam

2009-01-25 @ 21:53:02
Postat av: Anonym

Alltså jag glömmer ju jämt skriva namn men du kanske fattar...//Elin :)

2009-01-25 @ 21:54:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0