Galler av grimskaft...



Igår tyckte jag mig se i ögonvrån att min kära ponny så smått har börjat väva...
För er som ej är hästmänniskor betyder det alltså inte att han blivit förvandlad till en människa, köpt sig en vävstol och satt sig för att väva en matta. Han är heller inte förvandlad till spindel och börjat väva nät för att fånga morötter i... Det betyder helt enkelt att han har börjat gunga fram och tillbaka med huvud och hals, troligtvis pga uttråkning -han tycker antagligen att han har för lite att äta det lilla matvraket ;)
Min tränare Jennie ringde senare på kvällen och hade sett samma sak som jag så då blev det bekräftat. Han gör det inte fullt ut än utan bara lite grann än så länge. Han har förhoppningsvis inte kommit på grejen med det riktigt än (det sliter ju väldigt mycket på benen för dom att väva...)
Så imorse innan jag tog ut honom och longerade en stund så pysslade jag ihop en provisorisk lösning som jag hoppas ska fungera, så att han slutar upp med detta påhitt! :P
Eftersom det för närvarande inte finns något galler att stänga för boxdörrsöppningen med så satte jag upp 3 grimskaft som "galler". Då kan han iallafall inte sticka ut huvudet där, för det är ju då han väver. Satte även upp ett gammalt täcke över gallret mellan boxarna som ska skilja av honom och Costner lite så de inte behöver stå och småbråka hela tiden.
Det blir lite mer matro då ;)
Har dessutom gett honom dubbelt så mycket halm att tugga på så nu ska han väl ha att göra iallafall!
Har aldrig varit med om en häst som är så hungrig och som styrs så av magen! :P

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0