Första hopp-passet sen september för mr. Rob.

Idag var jag duktig och byggde upp ett par hinder på banan så att jag och Rob kunde hoppa igen. Det var lääääänge sen sist... Alldeles för länge sen...
Och det märktes.
Först drog han bara iväg. Weii va kul!!
Sen tyckte han att framhoppningshindret var för lågt så då slutade han anstränga sig vilket resulterade i att jag fick hoppa av och bygga upp hindret efter varje gång vi ridit över det :P
Men när jag gav mig på det större hindret, som jag byggt upp av en pinne och två spånbalar, så taggade han till igen och hoppade jättefint.
Trött blev han med, men inte så konstigt när han inte hoppat på länge och när banan är djup så det blir alldeles jobbigt att springa på den...
Så här såg iallafall min fina hemmabyggda hinder ut:


När jag kom hem sprang jag upp i strumplästen till svinkalla vinden och släpade ner Whiskys möbel. Gissa om det var någon som blev glad för att få tillbaka den efter att den varit borta några dagar. Ville ju inte ha den framme på visningarna.
Jag hann inte mer än innanför dörren med möbeln innan det satt en Whisky på den. Och där satt han medans jag bar in den till vardagsrummet ;)
Tror han pratade med den också för han började jama en massa när han höll på att klättra upp och ner på den. Eller också tackade han mig för min goda gärning ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0