Rigoletta

Eftersom Stine har bestämt sig för att göra alla avundsjuka och åkt till France så har jag hand om hennes pålle ett par dagar.
Rigoletta heter hon och hon är jättesöt! Och jättelååång! ;)


Hon skulle fått nya skor idag så jag var ute i god tid och tog in henne och ryktade och kratsade ur hovarna så de skulle vara rena.
Klockan 16.00 skulle hovslagaren komma.
16.15 - ingen hovis, Rigoletta får gå in i boxen.
16.20 -trött på att vänta, jag sätter mig i fikarummet och läser Ridsport.
16.30  -läser och läser.
17.00 -läser och läser.
17.05 -skickar ett sms till Stine och frågar efter hovslagarens nummer.
17.25 -får hovslagarens nummer.
17.26 -ringer hovslagare
17.27 -ingen hovis kommer...


Till saken hör att han faktiskt hade mitt nummer...
För mycket begärt att ringa och tala om att man inte kan komma tro? Hm...

Rigoletta och jag begav oss ut på en mysig tur utmed Göta Kanal sen iallafall.
Men den såg lite torr ut på sina ställen.... :P
 

Kommentarer
Postat av: Stine med "e"

Tag det rätta Rigoletta! :D

2009-04-23 @ 17:19:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0