Kandar

Idag har vi ridit på kandar :)
Jag har inte ridit Rob på kandar på över ett år... Och då gick det inte alls bra. Han gillar ju inte bett i vanliga fall så ni kan ju tänka er vad han säger med TVÅ bett instoppade i munnen då..! ;)

Men faktiskt så gick det mycket bättre än väntat.
I början var han jättespänd och bara stretade så mycket han kunde för att komma undan.
Men jag har äntligen börjat lära mig att nyckeln till att få honom att samarbeta är tålamod ;). Så genom att bara vänta ut honom utan att greja en massa så släppte han riktigt bra och kom ner med huvudet och började jobba. Gick på tygel korta stunder iallafall och det måste jag säga är ett enormt framsteg när det gäller kandar-ridning på Rob! ;) hehe...

Hur som helst så var han en riktig snygging! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0