En hel del...

....har hänt sen sist. :)
I fredags var Johan och jag ute och käkade på Ginghis. Dom har en mongolisk buffé med massor av RÅ mat som man tar och sen går till kocken med, som tillagar maten medans man tittar på. Väldigt kul. Och sen äter man maten med pinnar, ännu roligare! ;)
Mätta var vi iallfall när vi gick där ifrån, eller jag kanske ska säga: rullade därifrån... :P

I lördags åkte jag först ut till min lilla häst och tvättade rent hans ben och hovar. Hovslagaren skulle komma och sko honom -äntligen...
Sen slog jag rekord. På 20 minuter hann jag duscha, bestämma vad jag skulle ha på mig, klä mig, sminka mig, fixa håret och borsta tänderna! Det ni! ;)
När jag gjort det bar det vidare mot Landeryds kyrka för att vara med på Wilmas dop. Vilken söt unge! Och vilket gulligt och roligt skrik hon hade. Där har vi en blivande Idol, för den tjejen kan weila redan! Hon kommer bli nåt stort, det känner jag på mig! :)
Efter dopet bjöds det på massor av goa tårtor, yammi ;)
Tack så mycket Malin och Jocke!

Skulle gått ut sen på kvällen men vi orkade inte och Elin var dessutom sjuk, så istället gjorde Elin och jag tacopaj som vi åt med grabbarna grus. Blev hemmakväll med Stjärnor på is (vilket för övrigt inte var särskilt kul program alls), guitar-hero och poker! :D
Blir utgång nu i helgen istället för Jennie och Madde kommer och hälsar på hemifrån Grums :) Weii!

Söndagen var en slappardag, jag red Rob för första gången på 2 veckor. Han var faktiskt ganska pigg! Det var roligt :)

I måndags skulle jag rida för Jennie, men gissa vad.... Jo, Robban är halt....igen... Jävla hovslagare... Garanterat ett sömstick igen...Men på de andra framhoven nu... Varför kan ens häst inte bara få vara hel och frisk så man kan träna? Så idag ska jag försöka reda ut vilken söm som sitter fel och dra ut den... Stackars häst...

Jag vill rida min häst!!!

Har haft 6 lektioner med denna veckan. 3 dressyrlektioner i måndags och 3 hopplektioner igår. Lotta är i Nyköping och tränar på Liane Wachtmeister så jag har haft hennes lektioner nu. Väldigt lärorikt och kul :) Alla elever har varit jätteduktiga och lyssnat bra. Svårast är att hålla tiden, iallafall i hoppningen... Men jag tror jag lyckades ganska bra med det ;)

Nähe, nu ska jag käka lite frulle och sen åka till Rappestad!
Hörs! :)

Kommentarer
Postat av: Salam

Vad fin han är din häst!

2008-10-15 @ 08:36:56
URL: http://www.salamzeidan.blogspot.com
Postat av: Kristin

Taack :)

2008-10-15 @ 18:04:47
Postat av: Elin

Men skit då... byta hovslagare kanske?

2008-10-15 @ 18:51:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0