Nytt stall!

Nu har Rob flyttat till Lindas stall :)
Och tack vare Hanna gick allt väldigt smidigt! Medans jag mockade ur boxen red Hanna ut en sväng på Rob. Sen packade vi in allt i transporten -helt otroligt vad mycket grejer man har egentligen! Tur jag inte har mer än en häst för då skulle jag nog bli tvingad att ha ett eget stall, eller iallafall en helt egen sadelkammare, kanske en barack eller nåt, för att få plats med alla mina saker... :P

Rob verkar tycka nya stallet är jättebra, boxen är mycket större än den han stått i hittills. Det är ljust och högt i tak, kommer bli kanon det här! :D
Det första Robban gjorde efter att lite smått ha hälsat på Costner och sneglat lite på den andra, var att krafsa runt i spånet och rulla sig! Då måste han ju bara trivas! Har aldrig sett honom rulla sig i boxen i förra stallet!
När han var klar med det fick han hälsa på den andra hästen som han knappt brytt sig om innan. Det gick jättebra, inga problem här inte.
Såg sen lite bekymrad ut så han kom fram till mig och nosade i mitt ansikte som för att läsa av om jag tyckte att detta var ok eller inte. Jag tycket det var ok, så då tyckte Robban det med. :)

Costner och Rob har stått ihop förut, på Beatelund för drygt 1½ år sen. Trots att det var ett tag sen verkade de känna igen varandra direkt! Båda två ställde sig så nära gallret och varandra de kunde och då började Costner tvätta Robbans pannlugg! Dom två kommer bli bästa polers, med all säkerhet!


Hade en görbra hjälpreda innan vi åkte. Tack Felicia!
                                                                                                

Nån ville iväg ;)


Kompisar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0