Söndagsträning!

Imorse var Elin och jag uppe tidigt. Vid halv 8 kom vi till stallet och satte igång att mocka och greja.
Anledningen var att vi skulle rida för min tränare Jennie. Har inte ridit för henne på flera veckor så det var jättekul att göra det igen! Och det gick så bra för både mig och Elin!
Elin var superduktig och fick Costner att gå riktigt fint! Vi tränade övergångar, mest skritt-galopp och jag och Rob tränade även en massa förvänd galopp för att få honom att inte skjuta ut högerbogen utan istället räta ut sig. Jobbigt sa Robban! ;)
Som vanligt får man alltid en aha-upplevelse när man rider för Jennie (trots att jag ridit för henne i 3 år nu!). Hade inte fattat att Rob är så sned som han faktiskt är, så vår läxa är att rida mycket förvänd galopp nu för att få honom att bli rakare. Och jag måste träna mer på att komma över mer till vänster i vänster varv.... Har en tendens till att vilja sitta åt höger oavsett vilket varv jag rider i...
Självklart glömde jag kameran hemma imorse... Hade tänkt att vi skulle tagit lite bilder på oss när vi red, men det får bli nästa gång istället :)

Sen jobbade jag som vanligt, fast bara 4 timmar eftersom affärerna inte har öppet så länge på söndagar. Så det var skönt ;)

Kvällen har varit slapparkväll. Göööött! Vi var på Maxi en sväng Johan och jag, vår söndagstradition :P
På Maxi satt det ett gäng gubbar i tomteluvor och spelade dragspel. Görtrevligt om det inte var för att de blandade mysig julmusik med sommarlåtar som typ Idas sommarvisa!? Hm... Nog för att det inte är någon snö ute men...
Annars har jag mest suttit framför TV:n ikväll...
Och det var ju Gossip girl ikväll!! :D Trodde det var säsongsavslutning förra helgen för dom sa det på TV:n, men inte mig emot att dom fortsätter visa avsnitt ;) I love Gossip girl ;) hihi..


Whisky och jag ser på Hartbreak hotel :)


Flugjägare W i farten!


Me and love. Framför datorn, ovanlig syn :P hehe

Kommentarer
Postat av: Sofia

Jag såg också på Hartbreak Hotel fast inte med någon katt utan med mun love<33

Ha en bra Jul Kristin :) Och ett Gott nytt År :)

Kramar!

2008-12-22 @ 10:29:24
URL: http://www.nogg.se/pretty

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0