Bonde söker fru och Kristin saknar Johan...

Men det var tusan vad det skulle börja ringa bara för att man tänkte blogga lite... Ja, jag sitter på jobbet... ;)
Har varit görlugnt här i ett par timmar, så jag sitter och läser Prinsessans Dagbok (-jättebra blogg, man blir glad av att läsa den!)

Jaa, som sagt, jag sitter på jobbet och missar Bonde tack vare det... Vill ju se när Peter och Ville får ihop det ju! ;)
Fast mest av allt vill jag vara hemma med Johan och Whisky och julpynta lite. Har bara fått upp en adventljusstake och lite ljus på soffbordet än så länge.. Och två hyacinter i en superfin kruka som vi fick av mamma i helgen. Jag vill städa, pynta och göra fint! Och jag vill åka in till stan och shoppa lite julsaker som stjärna till fönstret tex... Men jag hinner ju aldrig! Jag vill vara ledig ett par dagar!!



Om ni har torka på julklapps-ideér så kan jag tipsa om en hemsida som säljer allt ifrån barnkläder till prydnadsaker. Den är alldeles nystartad utav Johans två systrar Sylvia och Paula. Adelas.se heter den.



Uppdatering om Robban för den som är intresserad :)
Att vara konsekvent har verkligen fungerat! Och även flytt till nytt stall tror jag för han har mycket mer bjudning och är piggare, gladare och mer samarbetsvillig. Sista två veckorna har han gått riktigt bra! Han går på tygel i stort sett hela tiden utan att bråka och utan att jag har nästan något alls i handen :) Vi tränar nu lite galopp-slutor, förvänd galopp, enkla byten och övergångar i allmänhet. det som funkar sämst är övergångar nedåt i gångart, framåt är inga större problem men vill jag minska till en annan gångart blir det lite protester ibland ;)
Men det syns att han mår BRA och det känns så himla skönt! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0